Wednesday, December 7, 2011

11. spørgsmål: Pynte på sandheden?





I dag stilte jeg følgende spørgsmål: Kan du finde på at lyve på Facebook? Fx ved at skrive en statusopdatering som ikke passer - eller ved at pynte betydeligt på sandheden? Hvorfor?

1) Lidt troll i ny og næ, men generelt rimelig sandfærdig
MG: Må jeg spørge hvorfor?
1) til troll, eller sandfærdigheden?
MG: Troll.. eller begge dele
1)Troll er for "shits and giggles", sandfærdigheden er på grund af, at det er generelt nedern at lyve, og hvis man endelig gjorde det ville man efterfølgende kunne blive holdt op på det, da det er på "skrift" så at sige.

2) Nej!
MG: Hvorfor ikke?
2) Fordi jeg ikke kan finde ud af at lyve. Jeg ser ingen mening i at lyve eller pynte på sandheden og regner egentlig blindt med at andre heller ikke gør det, så godt spørgsmål.
MG:  Skriver du så også hvis du har en dum dag?
2) Har vist gjort det en gang, men ellers ikke. Når jeg har en dum dag er jeg ekstra sårbar og har ikke brug for at 'hele verden' skal vide det. Man kan sige jeg dér fortier sandheden, men det er ikke det samme som at lyve. Bare privat ;)

3) Ikke bevidst ;-)

4) kun nogengang.... mest for at drille nogen.

5) Jeg lyver så det står ud af mig, det være sig falske statusopdateringer, diskussioner og billedmanipulation. Jeg har enkelte gange overfuset folk jeg ikke kender, i interessegrupper. Jeg mener det er min ret at skabe det offentlige image der kunne falde mig ind og ser ikke konsekvenserne ved mine handlinger som noget særligt faretruende.
MG: får du reaktioner på dine falske statusopdateringer fra dem du er venner med? (ps: lyver du nu ;-) ?
5) Jeg får vel ligeså falske reaktioner fra mine venner, der bekender kulør om man vil. Det er sket at familiemedlemmer lige skulle verificere mine påstande over tlf. -Men jeg skylder også at sige at jeg gør hvad jeg kan for at holde min venneliste under 100 og absolut ikke networker professionelt på facebook. (noget af det sidste er løgn)

6) Jeg pynter lidt på hvilket humør jeg er i, når jeg skriver en opdatering... eller jeg skriver hvad jeg nu lige tænker, og så skriver jeg den virkelig tit om, så den bliver positivt ladet.. Fordi jeg gerne vil fremstå positiv.. (og det sære er at jeg bliver glad af at læse det jeg så har skrevet)    
       

No comments:

Post a Comment