Wednesday, January 4, 2012

12. spørgsmål: Hvad bruger du Facebook til?

I dag har jeg stillet følgende spørgsmål:

Hvad betyder Facebook for dig? Hvad bruger du det til?

Dette er følgende svar jeg har modtaget:


1) Jeg bruger facebook til at holde kontakt med venner og bekendte. Til at dele begivenheder i mit liv. Jeg bruger til en vis grad også Facebook til at netværke professionelt.

2) Jeg bruger Facebook til at holde kontakt med venner, men også for at kunne følge med i lidt perifere bekendskaber. Synes også Facebook er god, når man skal deltage/invitere til begivender eller andet.

3) Jeg bruger Facebook til mange ting. Bla. At opretholde forbindelse til gamle venner/bekendte/kollager (nogle mere end andre).- Til at huske på folk fødselsdage = sende dem en glad fødselsdagshilsen, hvis De vel og mærke er tilføjet med dato.... - Til at følge med i forskellige aktiviteter = deltager dog kun i en lille udkast af alle de mange tilbud. - Til at chatte med vennerne (nok mest hvis jeg keder mig) - og ellers til at være lidt nysgerrig. Det kan jeg/man nok ikke helt sige sig fri for. 

4) Facebook er for mig primært et socialt samlingssted, hvor jeg kan holde mig opdateret på de folk jeg holder af, og også selv opdatere folk lidt om hvad der sker i mit liv. Derudover er det jo altid lækkert at få serveret folks fødselsdagsdatoer når man ikke er et struktureret menneske. Jeg synes fb kan være med til at optimere "virkelige" relationer til folk irl. Blandt andet fordi man oftere har samtaleemner, idet man er mere opdateret
 
 

No comments:

Post a Comment